جیمز گری فیلم Ad Astra را بهجای یک اثر علمی تخیلی عظیم بهعنوان محصولی ارائه میکند که قرار است روی یک انسان، دردهای درونی او و تلاشش برای یافتن آرامش متمرکز شود و کموبیش نیز در انجام این کار موفق به نظر میرسد.
استفاده از عناصر تعریفکنندهی چند زیرژانر سینمایی محبوب به هدف پرداختن به موضوعی شخصی توسط یک کارگردان، اصلا و ابدا اتفاق تازه و عجیبی درون دنیای هنر هفتم نیست. مخصوصا وقتی که این حرکت به کمک اثری علمی تخیلی پیادهسازی شود که به جرئت میتوان گفت توانایی پذیرش مدلهای داستانگویی بسیار گستردهای را دارد. جیمز گری، کارگردان فیلم «به سوی ستارگان» که عدهای از آن بهعنوان مهمترین فیلم کارنامهی وی تا به امروز یاد کردهاند، با این اثر در مسیر خلق فیلمی تجربی به همین شکل گام برمیدارد. دغدغهی او و قصهی روایتشده توسط فیلمش مشخصا نه دربارهی فضا و حیات در خارج از تعریف زمینی آن که راجع بهتنهاییهای یک مرد و غمهایی است که به او فشار میآورند.
درباره این سایت